Wednesday, April 09, 2008

بررسی مطالب جام جم در مورد آئین بهایی

مسئولين محترم روزنامه جام جم


با عرض سلام و ادب و احترام در خصوص ويژه نامه ايام شماره 29 كه با عنوان "بهائيت آن گونه كه هست "منتشر شده است به عرض مي رساند از آنجا كه در قسمت سرسخن "جوانان تحصيلكرده و منصف بهائيت "را مخاطب ساختيد تا حاصل اين تلاش "علمي " را مطالعه نموده و" تحري حقيقت" نمايند علاقمند شدم اين مجموعه را مطالعه كنم نهايتا چند سوال و موضوع مبهم برايم باقي مانده است كه خواهشمند است پاسخ بفرمائيد تا انشاالله رفع و دفع شبهه گردد و حقيقت موضوع روشن شود.

1- در قسمت اول سر سخن مرقوم فرموديد بيش از 160 سال پيش اتفاقي در كشورمان رخ داد كه در تاريخ منشاء حوادث بسيار شد وآن اتفاق اين بود كه يك جوان شيرازي ادعاي بابيت نمود و الي آخر . سوال اين است كه چرا رويدادي كه بيش از يك قرن و نيم از وقوع آن مي گذردآنقدر مهم و بادوام است كه همچنان ادامه دارد وهنوز در باره آن سخن گفته مي شود تا جائيكه دراين ايام بزرگترين رسانه هاي گروهي كشور با مدد قوا و نهادهاي مختلف مملكتي به اين صرافت مي افتند كه با چاپ ويژه نامه اي مجاني بخواهند به افشا گري حقايق بپردازند و اذهان ملت ايران را با اين روش روشن نما يند كه مبادا به دام اين نهضت خطرناك بيفتند ؟ آيا در طول اين مدت زمان طولاني كسي يا گروهي نبود كه جلوي افكار آنها را بگيرد؟

2- با نگاهي به عناوين مقالات ارتباط بهائيت با روسيه و انگليس و امريكا و اسرائيل و البته رژيم پهلوي محرز مي گردد . به اين ترتيب ممكن است به ذهن كسي برسد كه مؤسس اين نهضت عجب فرد مبدع و مبتكري بود كه توانست اينچنين زيركانه عمل كند كه بعداز گذشت يك قرن ونيم هنوزدنيائي بر سر ادعاي او حيرانند و آنچنان ماهرانه توانست قاپ چندين سياستمدار و پادشاه را بدزد و با آنان ارتباط حسنه برقرار كند كه هيچ كسي هم شك نكند و در عين حال پيرواني را تربيت كند كه از عمال چندين رژيم و حكومت باشند و به قولي جاسوس چند جانبه باشند و البته رقبا هم بوئي از اين ماجرا نبرند و آنان را متهم به اين خيانت نكنند . راستي چرا اين گروه كه ظاهرا بين 300 تا 350 هزار نفر در اين مملكت هستند و جاسوسي كشورهاي بيگانه و اجانب را مي كنند براي خودشان راست راست ميگردند و هيچ كس كاري نمي كند ؟ حال اينها چه نوع اطلاعاتي را از كشور خارج مي كنند و در عوض اين آدم فروشي ها و خيانت چه چيزي نصيبشان مي شود ؟

3- چرا يك مصاحبه و يا حتي مناظره تلوزيوني با پيروان اين گروه ترتيب داده نمي شود تا يك بار و براي هميشه تكليف يك سره شود و همه از بلا تكليفي در بيايند ؟ آخر ممكن است برخي از مردم حال و حوصله خواندن مجله و روزنامه را ولو اينكه مجاني هم باشد نداشته باشند ولي خوب ديدن يك برنامه تلوزيوني زحمت زيادي ندارد و از آنجا سازمان صدا و سيما صاحب امتياز اين مجموعه است پس زحمت زيادي هم براي ترتيب دادن برنامه تلوزيوني وجود نخواهد داشت .

4- پرسش آخر از آخرين بخش اين ويژه نامه است يعني درباره توبه نامه باب . با شواهد و مدارك اثبات شد كه اين فرد ادعاي خود را پس گرفت راستش من به شك افتادم حالا كه او توبه كرد پس چه لزومي به كشتن او بود؟ آيا طبيعتا نبايد رها مي شد ؟ عجيب است كه علما و حكام آن زمان به توبه او اعتنائي نكردند .

بسيار مايلم پاسخ اين سوالات را محبت فرمائيد و در روشنگري ذهن بنده و بسياري از نفوس ديگر كه به دنبال روشن شدن حقيقت هستند كمك نمائيد با اين كار مرا مرهون محبتهاي خود خواهيد ساخت